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オブジェクトに衝突判定を持つカスタムオペレーター

Land-Y
投稿者: Land-Y | 投稿日時: 2012-8-23 13:55
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http://bit.ly/O3PHV1

Collision Constraint custom operator

コリジョンコンストレイントカスタムオペレーター。

Springオペレーターと複合して利用すれば、
衝突付のSpringが作れるかもしれません。

挙動に関しては以下の動画を参照してください。 

PlugIn形式です。
\Application\Plugins フォルダに直接配置してください。 

衝突制約OP

 


 

Just a very basic collision detection custom operator for Softimage written in Python. I've heard animators( or other departments after them ) complain so much aboout feet not making contact with the ground because they don't have time to check due to super tight deadlines. Anyway, it was a great exercise in trying to learn how custom operators work and in the process I got a better understanding on Quaternion rotations. Just copy to your workgroup or user "\Application\Plugins" folder and restart Softimage.

Get it here: cghub.com/scripts/view/255/

Google翻訳済み

Pythonで書かれたSoftimageのためだけの非常に基本的な衝突検出カスタム演算子。私は(または他の部門、それらの後に)アニメーターを聞いた彼らは超タイトなスケジュールのためにチェックする時間を持っていないので、地面と接触していないそんなにaboout脚を訴える。とにかく、それはカスタム演算子がどのように動作するかを学ぶことを試みることの偉大な運動であったし、その過程で私はクォータニオンの回転でより良い理解を得た。ちょうどあなたのワークグループまたはユーザーに "\アプリケーション\ plugins"フォルダをコピーして、ソフトイマージを再起動します。 

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