ホームLastNewsAddon&Scripts › quickPrimitive 任意の場所にプリミィブ発生ツール

www.si-community.com • View topic - quickPrimitive

quickPrimitive 任意の場所にプリミィブ発生ツール

Land-Y
投稿者: Land-Y | 投稿日時: 2012-2-15 15:17
タグ: , , , , , , , , ,

http://www.si-community.com/community/viewtopic.php?f=13&t=2120

quickPrimitive

任意の場所にプリミティブやNULLなどを発生させるツール。
独自のUIもあり、作業の効率を向上させます。

Softimage2012 64bit用が公開されてます。


2012 x64 xsiaddon
pmQuickPrimitive_2012_x64_addon.rar

si-communityが非常に重い事が多いので
ダウンロード出来ない場合は時間をずらしてトライしてみてください。

 

操作説明はVimeoにて

quickPrimitivequickPrimitive


v0.9
interactive primitive drawing. By default it's drawing prim "in front of camera". If you want to draw onto grid, turn on grid snapping and turn on snap (or hold ctrlkey) before drawing.
Supports curve, nurbsmesh, polymesh (full frame) and grid aligning (x/y/z axis as up vector)

ISSUES:
- skew scaled objects will give bad aligning. I wont fix this tho...
TODO:
-merge to selected mesh button
-diffrent drawing mode for all prims (like grid, from left to right corner)
-right now height of objects (cylinder, torus,cone...) is obtained by holding RMB after LMB drawing.
-?

ps. sorry for boring video. I've used my Woody mesh, I hope I'm not breaking any actas, pipas or sopas 

NewsTag

ホーム ニュース フォーラム UserBlog 道場Wiki
Powered by XOOPS Cube Legacy 2.1.7 2001-2009 XOOPS Cube Project
cvELD.net project [ Softimage & XSI道場 ] since 2004 1/1