ホームLastNewsICE › ICE小ネタ カラー属性をビューポートに表示させる

Softimage Mailing List Archive | Google Groups

ICE小ネタ カラー属性をビューポートに表示させる

Land-Y
投稿者: Land-Y | 投稿日時: 2011-10-18 10:13
タグ: , , , , , , ,

http://groups.google.com/group/xsi_list/browse_frm/thread/4253c587915a90bb

Softimageメーリングリストより

ICEで設定したカラーをビューポート上で見ることが出来るTips

1 オブジェクトを作成します

2 ICEtreeをオブジェクトに作成します。

3 属性として"self.color"をSetdataに作成します。

4 オブジェクトのマテリアルを開き、ターミナルマテリアルの「OpenGL」タブ項目にある
  頂点カラー表示項目を 「color」に指定。 

 SI0252.JPG?way=attach&_noumb&refer=FrontPage&openfile=SI0252.JPG

 


 

引用

hello list, 

I just found out about a really special feature I didn't know about and 
wanted to share with everybody! There is a really handy way of showing 
arbitrary colors on a polygon mesh in the viewport, without having to create 
a vertex property. 

- Create an object 
- Create an icetree on it 
- Connect a setData Node with "self.Color" as attribute 
- Open the object's material and type "Color" (without the quotes :) ) in 

the "Vertex Color Display Property", under the OpenGL Display Tab 

NewsTag

ホーム ニュース フォーラム UserBlog 道場Wiki
Powered by XOOPS Cube Legacy 2.1.7 2001-2009 XOOPS Cube Project
cvELD.net project [ Softimage & XSI道場 ] since 2004 1/1