ホームLastNewsICEICE チュートリアル&Tips › ICEで風船の束制作チュートリアル

Sneak Peek - ICE Balloons! on Vimeo

ICEで風船の束制作チュートリアル

Land-Y
投稿者: Land-Y | 投稿日時: 2013-6-19 20:44
タグ: , , , , ,

https://vimeo.com/68595214

Sneak Peek - ICE Balloons!

 
Google翻訳使いながら頑張って意訳してます。
内容はあんまり信用しないようにしてください。

-----
sneak peek 
アランが取り組んできた
幾つかの将来のICEチュートリアル。少しこっそり教える:)

いくつかの興味深いテクニックがここにある。
・ストリング(文字列)がストランド(ロープ等の線形オブジェクト)
・文字列はVerletIntegration(ベルレ統合)でシミュレートされ、
 風船(メッシュまたはNULL)は互いに衝突することができます。
・風船は、どちらかの仕組みを持つことが出来る。
 距離コンストレイン、
 ソフト(速度を基礎)次のフレームの位置を事前計算する。
 自分の運命(どのようにランダムで動くか)を速度、それによって補正。
 もしくは風船の運命を書きなおす。
・文字列のセグメントポイント(切り分け区画の頂点)風船球と衝突する。(ビデオを見ていると解りづらいが)
・適切なモデル化されたインスタンスを使うことが出来る。
・この効果ははいくつかのチュートリアルに分割されて、数週間後に公開される。

 

Sneak Peek - ICE Balloons! 

 


 

Just a little sneak peek at some future ICE tutorial content that Alan has been working on. :)

A few interesting techniques in here:
- the strings are strands,
- the strings are simulated with verlet integration, with one end constrained to a null and another to the balloon,
- the balloons collide with each other (and can with other meshes or a null),
- balloons have a "soft" (velocity-based) distance constraint mechanism which precomputes the next frame position to "see the future" and readjust their velocity to compensate accordingly (or "rewrite their destiny"),
- the strings segment points collide with the balloons spheres (though it's hard to appreciate in the video),
- spheres are used here but proper modeled geo could be instanced.

This effect will be split to a few tutorials and will probably come sometime in a few weeks. 

NewsTag

ホーム ニュース フォーラム UserBlog 道場Wiki
Powered by XOOPS Cube Legacy 2.1.7 2001-2009 XOOPS Cube Project
cvELD.net project [ Softimage & XSI道場 ] since 2004 1/1